lördag, september 09, 2006

 

Bombastiska orgier...

Idag är det minsann inte bara a scattering sunshine utan fullt blås där uppifrån. Underbara höstdag, jag som trodde det var kört nu, det vill säga regn fram till snön kommer.

Kjell-Arne och jag har tagit en time-out. Vi kom inte riktigt överens. Jag upplevde honom som tråkig och han tyckte förmodligen att jag var disträ och ointresserad av det han ville lära mig. Vi hade dock inte varit ifrån varandra mer än max tio minuter förrän jag träffade Mats Heide och hans kompisar. Vilken skillnad! De förstår precis vad jag behöver och de är lätta att vara med och jag gillar deras sätt att uttrycka sig. Nu ser jag fram mot att träffa Katherine. Hon lär vara häftig. Men hon är dyr, över sjuhundra spänn! Tro nu inte att jag är den som betalar för lite "underhållning". Nej då, vissa principer har jag allt, det är andra som pröjsar!

Jag kanske ska förklara att jag bara har ett platoniskt förhållande till gänget ovan. De är allesammans författare som mina lärare tycker att jag ska engagera mig i. Det jag hånglar med är deras böcker, inte dem själva!

Jag måste tyvärr sluta skriva för denna gång. På msn står det "Upptagen" för att mina klassisar ska tro att jag pluggar. Bäst jag gör det nu!

Comments: Skicka en kommentar



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?