onsdag, september 06, 2006

 

Fången på ön...

Jag har just varit och lämnat in bilen på verkstan. Suddagumman fick följa efter med den andra bilen och köra hem mig sedan. Nu har hon stuckit till jobbet och här sitter jag, billös och inlåst i den lilla lilla byn, på den lilla lilla ön. Så här måste Greven av Monte Christo ha känt sig, inspärrad på If och dömd till evig gräsklippning! Nåja, åtminstone klippning i 6-7 timmar framåt. Nu gäller det att inte olja ned fingrarna eller få gräsfläckar på skorna, det kan ta kål på den intellektuella myt jag försöker odla.

Usch vad tidigt det känns! Efter gårdagsnattens floydande och mattpiskande hade jag tänkt mig en tidig kväll. Blev det så? Nej, som vanligt blev jag sittande och dumsurfade till klockan var över ett. Är det fler än jag som ibland är för trötta för att gå och lägga sig? Bara tanken på att stänga av datorn, släcka alla lampor och borsta tänderna känns övermäktig så istället blir ni sittande som zombies. Jo jag tänkte väl det, vi är många.

Nu är det dags för ett par koppar kaffe i alla fall. Jag kommer säkert att vakna idag också.

Comments: Skicka en kommentar



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?