torsdag, september 21, 2006

 

Ingen dag att minnas...

Idag skulle jag ha pluggat! Suddagumma är bortrest och den lilla är i Gbg och bygger upp sitt eget liv. Ingenting som kunde inkräkta på Katherines och min stund tillsammans alltså. Jag studsade ur sängen klockan åtta med solen i ögonen. På med kaffebryggaren. Medan kaffet bryggdes gjorde jag en snabb sväng på forumen (jag är ju beroende), kollade mailen och startade MSN så jag kunde visa sömntutorna i klassen att jag var först uppe som vanligt. Lilla syster är ingen konkurrent i gå-upp-först-tävlingen (om jag inte jobbat halva natten innan). Jen Grusplan är normalt sett den enda som kan konkurrera men den sista tiden har även Ängeln visat oroväckande morgonpigga vanor.

Efter morgonsvepet i cyberspace var kaffet klart. Jag hällde i en kopp och fyllde upp med mjölk. Hmm, det bildades ett intressant mönster i drycken efter mjölken. Bläää, vilken gegga det blir av sur mjölk. Men det var ändå lugnt, jag hade bryggt kaffe så det räckte till två rejäla muggar. Jag öppnade kylen igen för att ta ut en oöppnad förpackning mjölk. Den fanns inte! Vi har ALLTID en massa mjölk hemma - dock inte idag. Surt drack jag mitt svarta kaffe utan sur mjölk. Urrrk!

Halv nio skulle jag igång med pluggandet. Motvilligt tog jag tag i Rövik. Efter tjugo minuter kastade jag den åt sidan och grabbade tag i Katherine (Miller alltså). Den boken var roligare. Jag läste 15-20 sidor sedan ringde det på dörren. Visst fan, jag hade ju lovat att vara data-/digitalkamerakonsult åt en kompis. Hon har gett sig fan på att vinna en äventyrsresa genom att få någon av sina bilder publicerad i Vagabonds kalender. Efter diverse fixande och utbildning kring detta projekt vinkade jag adjö till henne och tittade på klockan: 13:15.

Nu skulle här pluggas! Men visst ja, affären. Jag var tvungen att köpa mjölk och lite gräsänklingstillbehör (öl, vårrullar, köttbullar, godis och bröd). Väl hemma igen var klockan två. Nu jävlar, en snabb sväng i cyberrymden bara sedan ska här pluggas! Men vad i.... Internet fungerar inte. Supportsamtal till BBB. Ny splitter skickas med prioritet! Jag kopplar om Internetuppkopplingen från BBB till mitt radioLAN-nät. Nu gör jag den snabba cyberrundan. Sedan sätter jag mig med böckerna. Klockan är tre. Jag läser 10-15 sidor sedan ringer den lilla från Gbg. Hon kan inte se de trettio delarna av någon TV-serie hon fått av sin nya granne. Hmmm, AVI-format. Jag kollar länkar och versioner, tankar och skickar över filer till henne via MSN. "Ring om det blir strul" säger jag. Jag sätter mig med boken igen. Telefonen ringer omgående. Efter en kvarts instruktioner kvittrar dottern glatt: "Jag har bild och ljud nu". Klockan har hunnit bli fyra. Jag är hungrig nu!

Fyrtio minuter och tre vårrullar senare sitter jag i soffan och bloggar. Nu måste jag gå ut och fylla på vatten till hästarna och ge alla de tusen katterna mat. Det kommer inte att bli något mer pluggande idag. Trettio sidor per dag kommer inte att räcka ens till G på den här kursen. Panik!

Comments:
Gör som jag: Gå upp kl 07.00, starta MSN, skriv att du pluggar, gå och lägg dig sedan och sov vidare till kl 12...hahaha :P
 
Skicka en kommentar



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?