torsdag, september 07, 2006

 

I've got wheels again!

En kompis kom förbi så jag fick skjuts till den lilla, lilla centralorten som ligger nästan två mil från den lilla, lilla byn på den lilla, lilla ön. Från början var tanken bara att hämta ett ADSL-modem på mitt "närpostkontor" men på vägen hem stannade vi vid bilverkstan och bilen var klar! Yes! Så nu är jag rörlig igen och slipper att vara gräsklippande fånge.

Att posten ofta förväxlar ICA-affärerna, vilket gör att jag får åka två mil istället för fem kilometer för att hämta paket, är en annan (och irriterande) historia

Egentligen borde jag ha pluggat hela gårdagen och idag. Men (förlåt mig kära gruppmedlemmar) det samlas så mycket att pyssla med på gården när jag varit borta sex dagar och bara är hemma två pyttedagar. I morgon bitti är det dags för stan och skolan igen. Där stannar jag till nästa torsdag så jag var faktiskt tvungen att klippa gräs, måla lite på huset och få ordning på saker och ting. Och blogga förstås samt pynta om de gräsliga färgerna i bloggens mall som jag var omdömeslös nog att välja vid starten. Nu vet jag i alla fall en gnutta mer om html-kod än jag visste igår morse. Att svart är 000000 borde jag faktiskt ha kommit ihåg men ni vet ju att jag lider av senilitet emellanåt...

Hur som helst, jag ska skärpa mig nu. På mitt lilla, lilla studentrum i den halvstora staden ska jag läsa mycket och vara konstruktiv. Tummis! Visst ja, det var någon sittning och lite minigolf som också ska skötas. Jag har inhämtat tips om banor från ena "brorsan" som är bangolfselitspelare (långt ord). Om vi kommer till rätt bana ska jag komma ihåg att framföra en hälsning till ägaren också.

Comments:
Ursäkten är mottagen! Klart att du ska sköta om din gård och att blogga, det får ju ej försummas!
 
Att bli omnämnd i en blog, det är stort :)

Hoppas rundan går bra..
 
Skicka en kommentar



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?