måndag, september 18, 2006

 

Ja e la en go gubbe!

Igår satt jag vid TV:n och hejade på Häcken (till ingen nytta). Idag finner man mig i TV-soffan skrikandes "Heja ÖIS". Vad är det som hänt? Har jag verkligen blivit en go gubbe?

Nja, visserligen ligger Göteborg mig varmt om hjärtat. Jag bodde fem minuters promenad från Häckens hemmaplan Rambergsvallen (och två minuters promenad från deras träningsanläggning och klubbhus) under ett år. Men där upphör all form av kontakt eller känsla med Häcken. Örgryte gillar jag faktiskt men det är nog för att jag tycker lite synd om dem. Nej, anledningen till att jag hejar på Göteborgslag är att jag tänkt mig att de ska ordna resultat som hjälper fram Djurgården till ett nytt guld.

Så nu vet ni. Och till alla er godhjärtade bloggläsare: Kom igen nu: Skrik heja ÖIS (det vill säga: Heja DIF).

Comments: Skicka en kommentar



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?