tisdag, september 05, 2006

 

Kan man tävla i musik?

Klart man inte kan säger de flesta. Men min (numera tvivelaktiga) vän Songbird hävdar fortfarande att U2 är bättre än Pink Floyd. Och detta mitt under brinnande konsert på DVD (Pulse). Det är så man kan bli förbannad, åtminstone förvånad och olycklig över att alla inte har lika god smak som undertecknad. Lyssna bara på detta:

Breathe, breathe in the air
Don't be afraid to care
Leave but don't leave me
Look around and choose your own ground
For long you live and high you fly
And smiles you'll give and tears you'll cry
And all you touch and all you see
Is all your life will ever be.

Vem kan vara oberörd av sånt? Vad fan är U2, ett flygplan?

För er som fortfarande tvivlar:

And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.

Detta är poesi! Sätt sedan musik till och det är oemotståndligt. Problemet är att jag lipar när jag hör dessa låtar. Fast å andra sidan gör det inget, jag är solo och det är ganska mörkt här så ingen märker något!

Hur var dagen i övrigt då undrar ni? Tja, nya kursen är introducerad och på gång. Kul! Mycket att göra blir det framöver men det är femton veckor så arbetet kan börja om cirka fjorton veckor. Nej, skojade bara, här ska det köras hårt från början. Skolan har i alla fall börjat, härligt!

På kvällen blev det lite tomt och hemlängtigt (finns sådana ord)? Men en skånsk ängel viftade runt med lite god aura varpå den tillfälliga svagheten försvann. Tack Ängel! Med andra ord har kvällen alltså innehållit både skära floydar och änglar. Det känns som att flyta runt i himlen. Å andra sidan är det här i himlen som underbara människor hör hemma så varför känns det ovant?

Jaja, den frågan löser jag inte i kväll. Lika bra att leta reda på sängen. Eller inte, nu kör floydarna "Wish you were here" på DVD:n. Det blir inte många timmars sömn i natt. Å andra sidan är sömn överskattat. Men till er som gått på sömnmyten: God natt, ni vet att jag älskar er. :-P

Comments:
"Early morning, April four
Shot rings out in the Memphis sky.
Free at last, they took your life
They could not take your pride."

U2 - Pride (In the name of love)

Jag ska vara ärlig och erkänna att jag inte är så väl insatt i Pink Floyd förutom låten "Wish you were here" som jag tycker är förbannat bra.

Men bättre än U2? Aldrig!
 
Skicka en kommentar



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?