fredag, september 22, 2006

 

Katherine, sommargrannar och vodka...

Äntligen har jag och Katherine blivit kompisar. Vi trivs riktigt bra tillsammans och efter en del utforskande i hennes inre har jag nu kunnat börja skriva på tentan. Åhhh, vad skönt! Panikgangstern låg och lurade på mig men nu kan den fan gå och terrorisera någon annan.

Det har faktiskt känts så bra och avslappnat idag att jag till och med tog mig tid att klippa halva gräsmattan. Plötsligt blev jag medveten om att det bullrade rätt bra på grannens gräsmatta också. Grannen är en badjävel, förlåt jag menar sommargäst, men en trevlig sådan. Han berättade att han rest ned till ön för att få arbeta lite i lugn och ro och förbereda ett kundbesök på måndag. Han är en sån där mediekonsult. Stackarn! Hur som helst, vi snackade lite över staketet och så tittade vi på varandra och upptäckte att vi både såg ut som, och i praktiken var, gräsänklingar. "Grillat och lite vin ikväll?" frågade vi i munnen på varandra. Kanoners, nu har jag något att se fram mot efter pluggandet. Som vi alla vet är nämligen motivation och sociala relationer viktiga för arbetsresultatet, eller hur HR-gubbar?

Jäklar, min "då och då"-chef ringde precis och lurade mig att jobba hela söndagen. Vilken tur att studiepaniken har lagt sig då. Jaja, hellre jobbar jag en söndag med en massa tillägg än jag jobbar en vardag.

Nu blir det en sväng till affären. Jag är ansvarig för fördrink, sallad och ugnsbakad potatis. Grannen står för kött och vin. Sist jag tittade efter stod det en flaska vodka i skafferiet. Schweppes Russian kan nog göra det giftet drickbart! Hmm, nu blev det fler än tre saker att handla. Jag skriver en shoppinglista!

Tack och hej - kalops (som de tydligen säger i Skåne)?

Comments:
du skulle passa i skåne per!!!=)
 
Skicka en kommentar



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?