onsdag, september 27, 2006

 

Kära dagbok, jag vet att du fått vänta på mig...

...men jag har haft så mycket att göra. Men nu är det du och jag igen!

Vad har hänt de senaste fem dagarna då undrar du, käre dagbok. Tja, de tre senaste dagarna kan jag i alla fall redovisa (jag har ju en släng av åderförkalkning):

Vi har grupparbetat! Grupparbete kallas det när man åker hem till någon i gruppen och kollar in denne någons liv lite extra. Man hälsar på "någons" familj och äter och dricker gott samt hänger och umgås. Jag gillar grupparbeten!

Visst ja: För att det ska få kallas grupparbete måste man arbeta också, annars heter det bara team-building! Följdaktligen arbetade vi med ett antal intervjuer, diskussioner och renskrivning av anteckningar från dessa intervjuer. För er som inte håller till i "stan", dvs studentkvarteren i den hemliga staden som beskivs i denna blogg tillsammans med "ön" kan jag berätta att vi bedriver en fältstudie som ska behandla "Ledning och kommunikation" i organisationer.

Dag 1 kom vi till ön på eftermiddagen. Vi lagade och åt en smarrig laxpasta med limesås och drack ett okänt vitt vin. Det fungerade ihop och smakade smaskens. Efter maten förberedde vi morgondagens intevjuer. Ganska tidigt gick vi till sängs eftersom vi dels var trötta, dels skulle upp tidigt nästa morgon. Åtminstone trodde jag att alla la sig tidigt, det visade sig dagen efter att Ängeln och Leo J. hade legat och skvallrat om sina klasskamrater till klockan 02:00! Orättvist, jag ville väl också vara med och höra skvaller!

Dag 2 genomförde vi tre intervjuer, den första 08:30. Gääääsp! Intervjuerna gick bra och vi var hemma vid fyrasnåret. Jag fixade till maten medan FiJo renskrev anteckningarna från intervjuerna. Årets (förmodligen) sista grillning gick av stapeln ute på verandan och bestod av senapsmarinerade kycklingfiléer, bakad potatis, sallad, grillade champinjoner och öl eller vin (den omoraliska värden körde med både öl och vin). Efter lite småsnack och tittande på den jäkligt bra filmen "Green street hooligans" var det dags för sängarna igen. FiJo skvallrade bara tio minuter denna kväll innan de somnade.

Dag 3 innebar bara en intervju och lite efterarbete. Efter denna intevju passade vi på att leka turister. Vi åkte upp till en hemlig fyr på en hemlig nordlig udde på den hemliga ön och ägnade oss åt team-building. Det var mycket trevligt att få vara ute i friska luften!





Leo J. fick för sig att han kunde späda på CSN-bidraget genom att extraknäcka som naturbehovskonsulent på ön:



Han får nog stå där bra länge om han ska tjäna ihop sitt levebröd, det är inte många människor på ön efter högsäsongens slut! Desutom verkar själva arbetet lite kinky, eller? Även Ängeln bidrog till att solka ned denna vackra höstdag. Hon undrade varför hennes kamera inte kunde få utlösning...

Nåja, som avslutning får vi väl hävda att vi hade kul! Intelligenta? Javisst, självklart! Hårt arbetande? Skulle tro det! Men det utesluter inte att vi hade jävligt trevligt!



Tack och hej - kalops!

Comments:
Klockrent :D
 
Skicka en kommentar



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?