onsdag, september 06, 2006

 

Money makes the world go around!

Tänk att allt är till salu. Idag fick jag erbjudande om att köpa en halv själ. Tydligen svart som fan men den skulle bli dyr. Jag var ändå lite frestad, tänk er att slå ihop en svart själ med "a spotless mind" - vilken jävla stjärnsmäll det skulle bli! Det kanske skulle leda till en ny Tsunami och det vill jag inte vara ansvarig för. Fast det är klart, då skulle Dino få en lillebror och det kunde vara intressant att jämföra dem...

Apropå pengar, på nollningen lånade jag en tysk bibel på bibblan. Nollorna hade fått i uppdrag att kopiera några sidor ur en bibel (jaja, lite fusk är väl tillåtet). Efter nämnda kopiering stack en av tjejerna tillbaka och återlämnade bibeln på bibblan. Jag frågade två gånger om hon lämnat tillbaka den ordentligt och fick till svar att det hade hon. Idag kom jag att tänka på det och kollade via Internet, bara så där för säkerhets skull. Mina värsta farhågor besannades, jag har fortfarande ett lån på en tysk bibel. Undrar vad en sån kostar att ersätta? Jag kanske kan låna om den gång på gång så de inget märker och inte skickar någon kravavgift? Det bör hålla, ingen annan vill väl låna en bibel, dessutom tysk? Slutar jag på universitetet så spricker det men jag har ändå tänkt stanna här hela livet, det är så kallt där ute i verkligheten! Men först kontaktar jag nog tjejen och bibblan och försöker att reda ut det hela.

Apropå pengar, när jag tittar mig omkring här i bloggen så är det befriande rent från reklam. Åh vad skönt. Hellre CSN-bidrag än bidrag från Partypoker!

Comments: Skicka en kommentar



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?