tisdag, september 05, 2006

 

Muslort och små tanter...

Det blev nästan fem timmars sömn till slut. Jag känner mig totalt utvilad, som efter en vecka på hälsohem. Vad skönt det är att slippa sova bort livet!

Jag blev väckt av att en liten tant i grannhuset piskade mattor på gården. Före åtta på morgonen! Undrar om hon hörde mig spela Pink Floyd i natt och passade på att hämnas? Ha, den hämnden blev inget av med, jag dansade glatt upp ur sängen men tvärstannade när jag fick syn på muslortar på golvet.

Visserligen är jag van att bo på landet och har sett större lortar än dessa, vi har inte katter hemma bara för nöjes skull, men på hyresrummet i stan borde jag slippa sånt. Vid närmare granskning visade sig muslorten vara strumpludd. Lite synd, här hade jag läge för en hyressänkning...

Idag bär det av hem till ön efter föredraget. Det ska bli skönt. Sedan blir det förmodligen lika roligt att åka tillbaka till metropolen på fredag för nya lektioner och sittning med våra "fadderbarn". Det är härligt att leva dubbelliv! "Fadderbarn" förresten, hur svårt ska det vara att hitta rätt ord? Adepter (för högtidligt), utbytesstudenter (vem byter de med-inte med oss i varje fall). De kallar hur som helst oss för buddies. Jag tror i alla fall det var vad Jochen sa. Hoppas det inte var bodies!

Apropå fadderiet, så letade "min Jochen" (som lilla syster elakt säger) och jag upp en cykel häromdagen. Efter vild jakt på Blocket hittade vi en kille som renoverade gamla cyklar. Han höll till två mil utanför stan och skulle komma inkörande med x antal cyklar till studentkvarteret inne i stan i morgon. Då var det slagsmål och först till kvarn som skulle gälla. Men "min Jochen" och jag är för fina för slagsmål så vi tog bilen och körde iväg till cykelfirman. Vi valde ut den finaste 500-kronorscykeln och Joe visade oanade kvalitéer på området "få med så mycket prylar som möjligt". Stolta körde vi sedan mot stan med stilig hoj på stället. Ni andra kan slåss så mycket ni vill i morgon, ni är ändå blåsta!

Så där, nu är kaffet klart. Nu ska här repeteras "Hur moderna organisationer fungerar". En timme eller liknande får räcka. Jag måste bara påminna hjärnan om vad den (förhoppningsvis) redan kan.

Later then?

Comments: Skicka en kommentar



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?