torsdag, september 28, 2006

 

Pluggsvårigheter och Toscanadrömmar

Jaha ja, nu är det nästan dags att byta ut studierna kring organisationskommunikation mot studier av Toscana.

Det är själva fan att det går så trögt att läsa nu. Jag vägrar tro att det är skoltrötthet, det finns bara inte. Men de ämnen vi läser nu ÄR inte jätteroliga. Att vi har Tsunamin som lärare när vi ska plugga statistik i vår gör inte saken lättare. Alla behöver något att se fram mot, vem ser fram mot Tsunamis?

Det är nog bra att sticka till min personliga idyll ett tag. Kanske kan det bli en inspirationskälla för pluggandet? Toscana, Florens och framförallt Castiglione della Pescaia! Där ska jag pensionera mig om hundra år. Det är en underbar stad som är komplett med en höjd där den gamla befästa staden ligger. Nedanför ligger den underbara staden med "gamla stan" och härliga hamnen där det är marknad varje lördag. På en hemlig pizzeria på en bakgata arbetar världens vackraste kvinna (hoppas hon jobbar kvar, det är nio år sedan jag var där). Jag ser mig själv sitta med gubbarna på trottoarserveringen och smutta på en grappa (urk) och spöa alla italienare i schack. Bredvid mig sitter pizzeriakvinnan och min fru och applåderar entusiastiskt när jag gör mina bästa drag...

Här är länken för er vetgiriga:

Castiglione della Pescaia

Glöm bara inte vem som hittade staden först. Den är min!

Ta hand om Sverige medan jag är borta. De sa just på TV:n att Sverigedemokraterna har råttor i varannan kommun. En vecka kanske inte räcker för att kasta ut dem, men gör ert bästa. Vi ses snart igen, love ya all!

Comments: Skicka en kommentar



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?