torsdag, september 14, 2006

 

Pussar och mobbing...

Idag var Anna, Jessica och jag på Josefs pizzeria och åt lunch. Jag gillar det stället! Som jag sagt tidigare är både Josef och hans fru så trevliga att jag blir glad bara jag kommer in i lokalen.

Som vanligt, nåja för tredje gången i sträck, så sken Josef upp när jag kom in tillsammans med några tjejer. "Är det dags för pussar igen" undrade han glatt. "Ja, idag är det dags" sa jag och gick resolut in bakom disken och gav honom en rejäl smällpuss på kinden. Jessica såg världsvant road ut men Anna verkade lite skakad. Josef och hans fru garvade glatt (tack och lov).

Bakgrunden är att bland annat jag vallade in nollorna på pizzerian under deras poängjakt för två veckor sedan. Uppdraget var att de skulle ge Josef eller hans fru en puss. Det gav fem poäng om jag minns rätt. Sedan dess lever han på hoppet. Det var roligt att blåsa honom på pussar från unga damer. Jag hade i och för sig gärna pussat hans fru istället men vem vet, han kanske är den svartsjuka typen?

Apropå pizza. Nu har jag testat, så lita på min erfarenhet: Ät inte pizza precis innan en föreläsning. Palt-coman kom direkt och sedan satt jag och Anna och klippte med ögonen under hela föreläsningen. Jessica verkade pigg. Som boende på Campus är hon kanske mer pizzahärdad?

Samtidigt som jag bloggar sitter jag och tittar på partiledardebatten. Göran Persson tog en underbar poäng när Lars Leijonborg ifrågasatte vad socialdemokraterna egentligen tyckte i någon fråga. "Du har ju redan varit inne och läst alla våra dokument så du vet väl vad vi står för" sa GP. "Underbart" skrek jag i soffan! "Mobbing" skrek Leijonborg i sin soffa.

Lars Ohly tog den näst bästa poängen när han svarade Maud Olofsson angående hennes åsikt att bidrag ska minimeras samtidigt som det ska införas skattelättnader som möjliggör för "vanligt" folk att skaffa pigor: "Du vill ju införa bidrag för vård av frisk man i hemmet" konstaterade Ohly.

Comments:
Det går ett rykte om att Paris har hånglat med Josef...
 
Skicka en kommentar



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?