torsdag, september 07, 2006

 

Storebror ser mig...

Jag tyckte datorn var så förbaskat långsam så här på morgonkulan så jag körde en CTRL+ALT+DEL för att se om jag begrep något av processerna i aktivitetshanteraren. Tyvärr har jag en massa processer igång jämt som jag inte har en aning om vad de gör så det sa mig inte så mycket. Men så plötsligt fick jag syn på "ALU.exe" och förstod plötsligt varför datorn är så slö. ALU är ett spy-ware och står (som vi alla vet) för "Allmänna Liberala Underättelsetjänsten", den självmordsbrigad inom Folkpartiet som gör allt för att skaffa fram information om sina motståndare. Huva, de är mig i hälarna. Konstigt, de brukar annars oftast jaga araber...

För övrigt har jag för mig att SSU var inblandade i någon liknande dataintrångshistoria för ett eller ett par år sedan? Och om alla partier nu sitter och tjuvlyssnar på varandras hemligheter och sedan försöker förekomma sina motståndares utspel är det inte konstigt att partiernas politik blir så likriktad!

Missa inte Lars Leijonborg ikväll på SVT1 klockan 20:00. Kom ihåg att ett gott skratt förlänger livet! ;-)

(För övrigt kom jag på att ALU.EXE står för Asus Live Update).

Comments: Skicka en kommentar



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?