torsdag, oktober 26, 2006

 

00:58...

...och jag är för trött för att gå och lägga mig!

Vi kom hem för ungefär en timme sedan. Ja, "vi" var alltså Lilla syster, jag och våra utbytesstudenter plus min utbytesstudents flickvän. Flickvännen anlände från Tyskland några timmar innan matchen. För att fira sin nytagna examen valde hon att åka till Växjö för att spendera tid tillsammans med sin pojkvän. Istället blev hon informerad om att hon skulle boka om biljetten. Istället för Tyskland-Växjö stod det alltså helt plötsligt Tyskland-Göteborg på hennes biljett. Väl framme i Göteborg fick hon tre-fyra timmar tillsammans med sin pojkvän innan resten av oss dök upp och drog med henne på fotbollsmatch i det gråmulna och disiga vädret. Hon är inte ens fotbollsintresserad!

Matchen, som för övrigt spelades mellan Örgryte och Djurgårdens IF slutade 1-1. Första halvlek var inget att skriva hem om men andra halvlek var precis så intressant som årstiden och leråkern, förlåt jag menade gräsplanen tillåter. Jag var närmast i extas över lyckan att få dela poäng med Lilla syster (som tyvärr har fäst sig vid Örgryte av någon outgrundlig anledning). Hon var dock inte lika storsint som jag utan muttrade över nedflyttning och elände kommande säsong. Äsch, petitesser. Huvudsaken är att man gör roliga saker tillsammans!

Och roligt tillsammans hoppas vi att även min utbytesstudent och hans flickvän har denna vecka. Om hon är utomjordiskt förstående så har hon säkert förlåtit hans val av återföreningsform.

Och roligt tillsammans hade vi nog allihop även om min glädje stördes en aning på grund av det hot jag utsattes för om jag inte förmådde att köra tillbaka till "stan" på ett oerhört säkert och smidigt sätt. Bevingade är de ord som föll från en i sällskapet inför hemresan: "Jag vet var du bor"! :D


Comments:
meh! om du skriver djurgården IF så tycker jag att du ska skriva ut hela vårt namn också: Örgryte IS. det ska vara rättvist minsann!! :P

och jag vill påminna om att vi faktiskt var det bästa laget för en gång skull... :D
 
Du har rätt som vanligt, Örgryte IS var förmodligen det bättre laget...

...men möjligen var det dålig plan som avgjorde. ;)
 
Skicka en kommentar



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?