söndag, oktober 15, 2006

 

Datorer är lite kul igen...

Ja faktiskt! Jag var spyfärdig på datorer efter att först ha haft det som hobby och sedan jobbat en massa år med eländet. Meka, uppgradera och fixa var ett passerat stadium för mig trodde jag. Jag hade blivit en vanlig ANVÄNDARE! Huva vad trist det låter. Men det är okej att vara en användare. I mitt fall kanske man kallar det för missbrukare förresten? Men missbruket ligger bara på Internetplanet nu mera. Jag får personlighetsförändringar om nätet går ned ett tag. När messenger ballar ur blir jag vansinnig. Och när hastigheten sjunker får jag en rejäl överproduktion av magsyra.

Men på senaste tiden har jag varit riktigt innovativ. Jag tog äntligen steget från Internet Explorer till Firefox. Jag uppgraderade Internetanslutningen från 512 kbit till 2 Mbit och sedan förra veckan har jag 8 Mbit (på ön alltså, i stan har jag snabbare nät). Och idag har jag, hör och häpna, ÖPPNAT en av datorerna och skruvat i en snabbare DVD-brännare. Jävlar vad dammigt det var! Nu kan jag dra ned 4,7 Gb på under två timmar och bränna det på 7-8 minuter. Härligt!

Egentligen skulle jag ha pluggat istället för att meka dator. Men jag HAR försökt och kan faktiskt skylla på febern nu. Jag har i alla fall ägnat mig åt det värsta: Välja ett område att skriva om. I morgon ska jag sätta igång och skriva "Från lönearbetare till medarbetare". Det blir nog en mycket kritisk essä...

Comments: Skicka en kommentar



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?