torsdag, oktober 12, 2006

 

Hemtentor och bowling...

Pust, nu är uppgift 1a, 1b och 2 klara i hemtentan. Visserligen är det sju uppgifter kvar men jag känner mig ändå oförskämt nöjd. Jag har två intervjuer bokade i nästa veck så just nu känns det som att jag borde få ihop allt i tid! Bara klockan är snäll och väcker mig tidigt på morgnarna i fortsättningen också, morgonstunderna är jäkligt effektiva!

Igår var vi och bowlade (nu höll jag på att skriva "spela bowling" igen). "Vi" är alltså Ängeln, Lilla syster och jag samt våra utbytesstudenter. Pelins utbytesstudent är förmodligen så där riktigt galliskt arrogant och går med näsan i vädret jämt för hon verkar inte vilja leka med oss. Synd för det innebar att inte Pelin kom heller.

Apropå att leka med oss: Jag föreställer mig att våra utbytesstudenter sitter på sina studentrum och har tråkigt när de inte leker med oss. De gråter en skvätt för de har hemlängtan men så hör vi av oss och då blir deras svart-vita liv färgsatta igen. Vi faddrar är alltså oerhört goda och räddar livet på våra "fadderbarn". Men vad händer så fort man vänder ryggen till? Jo, de far iväg till Köpenhamn och har trevligt en hel helg. De ränner iväg med korridorkompisar och ser på fotboll när Växjö möter Helsingborg. De träffar andra, osanktionerade vänner som de fikar och har trevligt med. Så jäkla otacksamt! Vad händer då med vår godhet, krymper den?

Hur som helst, bowlandet och fikat var kul! Jag är inte bäst men det får jag leva med. Däremot är det svårt att leva med att Lilla syster skäller på mig hela tiden om jag är social och pratar med gänget så klotet får vänta på mig en sekund. Hon är ond! Det är dessutom svårt att förlika sig med tanken att den i vanliga fall så trevliga Ängeln spöar skiten ur oss. Vad hände med "vänskap först-tävlan sen"-tanken svarta ängel? Dessutom har hon trimmat sitt lilla söta fadderbarn så att hon nu mera är bitsk och fyndig i sina kommentarer. Jag törs knappt mobba henne längre!

Ojoj, klockan är 09:41. Gästföreläsning! ----->

Comments: Skicka en kommentar



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?