måndag, oktober 23, 2006

 

Idag gratulerar jag lilla My...

...och beklagar det faktum att där försvann min sista kompis som var under tjugo år. Nu får jag umgås med alla stapplande pensionärsämnen i varierande grad av alzheimers och utbrändhet. Borta är chansen att umgås med folk i olika åldrar och få inspiration från andra generationer. Jaja, det får väl gå det med...

Idag gratulerar jag även mig själv eftersom jag blev klar med tentan för ett par timmar sedan. Det ger en viss känsla! Jag kom till och med ihåg att köpa papper till skrivaren när jag var och handlade. Nu kan jag skriva ut den i två exemplar i lugn och ro här hemma istället för att stirra runt på campus och behöva köa hos printfolket.

Det är snart dags för Växjö igen, i övermorgon bär det av. Det ska bli skönt, nu behöver jag omväxling i tillvaron igen. Det ska dessutom bli skönt på grund av att jag glömde ta med mig skäggtrimmer och nagelklippare när jag åkte till ön sist. Skägg och naglar gör att jag kan få en roll i nästa Karate Kid-film (som kinesisk mentor). Hade det inte varit för skägget kunde naglarna gett mig en roll som transa i någon obskyr Hollywood-produktion...

Tjaha, vad gör jag av resten av dagen nu då? Det känns lite ovant att vara "ledig". Dessutom är Suddagumma iväg på hoppträning med en av hästarna. Jo, så här får det bli:

1. In i ugnen med några vårrullar.
2. Kyl ett par öl.
3. Duka vid TV:n.
4. Titta på nya Wallander: "Blodsband".
5. Surfa runt lite.
6. Komma i säng i skaplig tid med en bok.
7. Sova.

Ibland känns mitt liv så strukturerat! :D

Comments:
Förresten, jag byter "Blodsband" mot "Anna Pihl" och "CSI".
 
Du skulle absolut platsa som transa. Det är något oemotståndligt kvinnligt över dig...

Puss!

/Hemske
 
Du menar att ni inte har en enda nagelklippare på ön annars?

Hur klarar sig då Suddagumman?

Konstigt :)
 
Skicka en kommentar



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?