söndag, oktober 29, 2006

 

Jag är dyblöt!

Skaffa er inte för djupa akvarier, nu är jag blöt upp till axeln. Och de där små förhärdade yngeljävlarna är blixtsnabba. Det är tacken för att man försöker rädda undan dem till ett mindre akvarium innan det kommer nya, stora och glupska kamrater. Nu har jag i alla fall fått ut ett tiotal. De sista 7-8 får lugna sig ett tag innan jag gör ett nytt försök.

För att lugna mina nerver tittar jag lite på Allsvenskan. Djurgården spelar ju inte förrän i morgon så jag zappar mellan de tre matcherna. ÖIS leder med 1-0 mot Häcken. Kul, men knappast välförtjänt. Matchen spelas på nya Ullevi, gräsmattan på gamla är "obrukbar". Det var den för övrigt när DIF var på besök och vi satt på läktaren och huttrade. Var det taktik att spela på leråker då tro? ÖIS lyckades ju få oavgjort och jag skyller i alla fall på planen! I de övriga två matcherna är det mållöst. Jag hoppas på Halmstad och Elfsborg!

I morgon bitti bär det av via Emmaboda till Tingsrydstrakten för lite grupparbete. Nu är det en pressrelease och en presskonferens som ska förberedas. Kul! För säkerhets skull kollar jag väderleksrapporten och ser att det ska bli -7 i Emmaboda i natt och i morgon bitti ska det vara -2. Nu börjar den där jäkla årstiden när man ska behöva vara försiktig och akta sig för att halka. Bläää!

Comments:
Har nu kollat på Pulse - fantastisk konsert säger jag. Wish you were here och Comfortably numb skapar gåshud.

Tack för skivorna!
 
Vackert men halt?
Vi ses i morgon Gustav!

Visst är det en kanon-konsert! Kul att du gillade den Sångfågel!
 
Skicka en kommentar



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?