fredag, oktober 13, 2006

 

Nu går färden till den underbara staden Gbg!

Jag överlevde intervjun med rekton. Hon var dessutom trevlig och moderlig nog att tycka synd om en stackars förkyld spillra.

Nu hoppar jag in i bilen tillsammans med den yngsta. Hon ska flytta till Göteborg. Bra, nu har jag ett skäl till att åka dit! Det är ju en fantastisk stad. Lagom stor, en massa kultur, fik och pubar. Glada människor, fungerande kollektivtrafik, närhet till skärgård och till Danmark. Där ska jag nog jobba när jag pluggat klart (först om tre-fyra år i bästa fall). En övernattningslägenhet och två-tre dagar där varje vecka och resten av dagarna hemma på ön måste vara den perfekta mixen!

Visst ja, jag skulle ju inte arbeta mer i mitt liv. Hmm, får se hur det blir med det. Arbete är ofta överskattat men kan vara riktigt kul om det är rätt arbete.

Comments:
Songbird kan bara hålla med. Göteborg är Sveriges bästa stad!
 
Fast stockholm är också bra :D
 
Skicka en kommentar



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?