fredag, november 17, 2006

 

Blääää, det var rött!

Eftersom ingen märkte stavfelet i näst sista inlägget (det är nu rättat) så fortsätter jag väl tjata:

Jag smet nyss ned för att hälla upp en kopp te mellan "The Yards" och "Kill Bill 2". Väl uppe i soffan och under filten igen lyfter jag njutningsfullt tekoppen till munnen. Usch, det var rött te! Varför i hela fridens namn brygger Suddagumma rött te? Leo J är ju inte här. Fast egentligen är det ganska gott!

Visst ja, den röda tråden: Jo, tackar som frågar, maten var smarrig. Knyck gärna receptet, det gjorde ju jag. Men på söndag ska det överträffas. Champagnen är inhandlad, en skapligt dyr flaska rött är kvar sedan Montepulciano (Toscanaresan) och oxfilén ligger i frysen. Någon som har ett bra recept? Jag tycker Coeur de filé Provencale och Oxfilé Ataman är lite uttjatat...

Comments: Skicka en kommentar



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?