fredag, november 10, 2006

 

Dyrare studentlägenheter att vänta!

Ovanstående finns att läsa i den ena morgondraken: Länk

Inför vår senaste hemtenta kollade jag lite siffror från de två senaste valen, alltså 2002 och 2006. Jämfört med riksdagsvalet 2002 har antalet förstagångsväljare ökat med cirka 11 procent och beräknas vara cirka 430 000 vid riksdagsvalet 2006. Av väljarkåren är cirka 6 procent förstagångsväljare. Det borgerliga blocket ökade sina mandat från 158 till 178 om man jämför valet 2002 med valet 2006. Denna ökning (6%) motsvarar alltså ökningen av förstagångsväljare ganska exakt.

Nu vet jag inga siffror som presenterar hur många förstagångsväljare som bor i studentbostäder men det ligger snubblande nära till hands att anta att studenterna just har höjt sina egna hyror (i den mån de överhuvudtaget kommer att få några studentbostäder).

Givetvis tror jag inte att det rakt av är förstagångsväljare som bytt ut regeringen. Men visst är de en stor del av de borgerliga väljarna. Skit samma, huvudsaken att folk röstar och inte ligger hemma på sofflocken!

Förstagångsväljare - jag älskar er ändå!

P.S. Fortfarande ingen stalker...

Comments:
Jag har sagt det innan... dom där jävla moderaterna kommer förstöra vårt underbara land. De har redan lagt fram det ena meningslösa förslaget efter det andra. Varför inte koncentrera sig på viktiga saker Reinfeld? Som att han ärliga ministrar...

Usch och fy för de borgerliga...politiker såväl som väljare...
 
Skicka en kommentar



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?