fredag, november 10, 2006

 

Äh, det är inget kul att vara politiskt kaxig.

Jag bladdrar istället, jag har alltid varit bättre på det!

Det brukar florera listor i bloggsammanhang. När jag nu sitter här med nytänt i täljstenskaminen och nyupphällt i vinglaset så känner jag mig oförskämt fredagseftermiddagsnöjd och då börjar jag givetvis att tänka på sånt jag tycker om (ja, jag vet att det skrivs "sådant", jag försöker bara vara lite osnobbig). Listor kan aldrig bli korrekta, skriver jag min favoritfilm så handlar det om känslan för stunden. Men ändå, jag gör ett försök.


1. Bästa film alla kategorier:
"The usual suspects" (jag tror den heter "De misstänkta" på svenska).

2. Bästa film om jag känner för en tår i ögat och ett fånigt småleende på läpparna:
"Love actually".

3. Bästa bok:
Kan det möjligen vara "Trinity" av Leon Uris? Fan vet, "Anna, Hanna och Johanna" ligger också bra till. För att inte tala om "Aprilhäxan" och "När regnbågen bleknar". Hehe...

4.Bästa facklitteraturförfattare på skolan hittills:
Helt klart Jostein Gripsrud i tuff konkurrens med deSwaan (lade in denna för att verka intellektuell).

5. Bästa maträtt:
Hmmm, Coeur de filé provencale ligger bra till.

6. Bästa årstid:
Våren. Då har man allt bakom sig och allt framför sig på något sätt!

7. Bästa känsla:
Inga måsten, inget dåligt samvete. Allt klart - var så god och slöa.

8. Bästa resmål:
Toscana! Det finns ingen konkurrens!

9. Bästa musik: Där kom den, det går bara inte att svara på. Musik är en humörfråga! Ska jag nämna en så blir det "Bohemian Rhapsody" med husgudarna Queen.

10. Bästa TV-serie:
Det måste nästan vara "Fawlty Towers" tätt följd av "Våra värsta år". Sorry "Friends"-fanatiker men den serien kommer bara femma eller sexa!

Äsch, vad löjligt det är att försöka göra listor. Försök själva ska ni se!

Comments:
nej men! jag trodde vi kom överens i sommras om att "när regnbågen bleknar" och "aprilhäxan" är låååångt mycket bättre än dina tråkiga förslag till bra böcker! ändra genast ditt svar på bästa bok!! :P
 
yes ma'am :D
 
Skicka en kommentar



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?