söndag, november 12, 2006

 

Idag skulle jag vara duktig och såga ved.

Allting strulade! Men det började bra, traktorn startade nämligen direkt fast generatorn inte laddar som den ska. Men sedan började eländet. Tankmätaren visade på nästan noll så jag fick ta en jeep-dunk och åka och tanka diesel. 3½ mil och 45 minuter senare var jag hemma igen och tankade traktorn. Därefter körde jag ut på gårdsplan och kopplade sågen. Det är alltså en sådan där stor klingsåg som drivs av traktorns kraftuttag. I helsike det gick att koppla sågfan, kraftuttagsaxeln hade beckat ihop totalt. Dessutom såg klingan rostig och jävlig ut så jag körde bort eländet till en verkstad i grannbyn. De har lovat att ha den klar så jag kan såga nästa helg.

När jag kommit hem igen och steg in genom dörren hörde jag ett konstigt blurp-blurpljud från sovrummet. Vid närmare undersökning kom detta ljud från en kattusling som stod och spydde i vår säng. När jag slet till mig överkastet för att ta ut det och spola av det så rann spyorna ut över golvet. Nu har jag slängt ut katten, spolat överkast och hängt det på tork samt knäskurat upp kattspyor från golvet. Blandningen av kattmat och spyor ger en speciell doft som höll på att generera nya spyor på golvet men jag klarade mig!

Nu ska jag slöa lite innan det är dags för matlagning. Sedan ska jag åka och hämta bussen och lämna ön till förmån för stan. I morgon bitti bär det av på studieresa till Stockholm. Det ska bli kul tror jag att jag tycker...

06:30 i morgon alltså klassisar. Mellan M- och K-huset ses vi.

Comments:
Jag kommer 06.31 Är det ok Herr Busschaufför? :P
 
Skicka en kommentar



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?