onsdag, november 01, 2006

 

Innesittardag!

Ååååå vad skönt det är att dega en hel dag! Att få sova lite längre, ligga kvar och läsa och börja fundera på frukost först när magen börjar kurra.

Visserligen skrev jag en artikel om det där vidriga och beräknande läkemedelsföretaget som försöker sko sig på världsproblemen (skoluppgift alltså) men det gick ganska fort. Sedan fick jag fortsätta läsa min spännande bok. En skönlitterär bok alltså, att hinna läsa annat än facklitteratur är också lyxigt.

Apropå skolarbete minns jag med viss förskräckelse presskonferensen igår. Jag var handelsminister som hade tillbringat för mycket tid med fel damer (resesekreterare). Jag levde mig in i rollen så det blev kusligt att sitta vid podiet som den anklagade. Jag tyckte också att det var pinsamt att de tre journalisterna var kvinnor.

Tillbaka till idag: Vid tretiden var jag tvungen att handla lite mat. Förbaskade vinter! Jag skrapade rutor i fem minuter och blev så kall om handen att det gjorde ont. Efter handlandet var det skönt att kura inomhus igen.

Nu blir det en kopp te (grönt) och Champions League på TV: Arsenal-CSKA Moskva. Det är bara drygt fem månader kvar till våren!

Comments:
"Det där vidriga och beräknande läkemedelsföretaget som försöker sko sig på världsproblemen". Hörrududu. Har du något emot att NÅGON försöker rädda denna arma värld (om än på låtsas)??!?? Jag är förbryllad och besviken på dig gamla man ;)
 
Skicka en kommentar



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?