onsdag, november 22, 2006

 

It's been a hard day after a hard night...

...och som vanligt har jag mig själv att skylla. Min lugna hemmakväll blev inställd. Istället blev det en öl hos Songbird, födelsedagsförfest hos Lilla syster och en kväll på Stallarna.

Men det var en kul kväll. De flesta i klassen plus några från ettan var där. Dessutom några stycken jag träffat tidigare på Sivans och som var kul att snacka lite med igen. När jag beställde första ölen i baren blev jag erbjuden glas. Jag är ju en väluppfostrad snobb så jag tackade och tog emot. Sedan blev jag retad av halva klassen, man dricker tydligen inte ur glas om man inte är handikappad eller halvdöd. Jag gav igen på bartendern och ylade om särbehandling. Hon gav mig då en lång förklaring varför just jag fick ett glas. Tyvärr drunknade förklaringen i musiken, men jag är säker på att den var bra och rimlig. Förlåt Sofia i baren, jag skämtade bara när jag gnällde.

Kvällens höjdpunkt var arga leken. På förfesten gick det inte så bra. Jen och Songbird var i en klass för sig, omöjliga att slå. Men senare på kvällen var jag dopad och nådde oanade framgångar. Till och med Songbird bjöd remi två gånger. Jag lärde mig en annan lek också: Five, eller fivers? Jag vet hur man gör men inte varför. Ali som uppfunnit den utmanade mig tre gånger, jag vann direkt. Då förklarade han att jag gjorde fel så jag lät honom vinna den fjärde gången för att slippa höra reglerna på nytt.

När jag skulle hem hade sista bussen gått och taxipengarna låg i dricksskålen på Stallarna. Tur att benen bar ända hem!

I morse skulle vår grupp ha handledning (alldeles för tidigt). Plötsligt kom jag på att det absolut inte var lämpligt att ta bilen till skolan så det fick bli en hysteriskt rask promenad istället. Jag hann precis. Gruppen fick representeras av mig och Ängeln eftersom Leo J föredrog att vara hemma och spy på toaletten. Enligt sms vid sjutiden på morgonen låg hans frekvens då på var 15:e minut. Stackars Leo - men hellre han än jag!

Comments:
fast enda anledningen till att jennifer och stefan var så outstanding på arga leken var ju för att jag inte deltog!! jag hade SÅ KLART vunnit direkt! :P
 
Skicka en kommentar



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?