tisdag, november 28, 2006

 

Nu skriver jag ikapp!

Eftersom gruppen sviker och propsar på mat så sitter jag här ensam och vaktar datorer och alla papper. Det verkar vara ett utmärkt tillfälle att blogga ikapp de förlorade dagarna.

I fredags for jag över till Göteborg. Ursprungstanken var att ta bilen. Det skulle kosta 8-900 pengar så jag började fundera på alternativ. Eftersom jag kör buss som extraknäck och då bussbolaget faktiskt kör mellan ön och Gbg så var tanken på en helt gratis resa frestande. Det slutade med att jag ringde min chef och sa att jag kunde köra över bussen på fredagen och hem på söndagen om det kunde vara till någon nytta. Hon blev jätteglad och skickade med mig en kollega som aldrig kört på Göteborg. Han fick sitta bredvid och skaffa sig linjekännedom. Perfekt! Istället för att behöva betala 8-900 kronor slutade det hela med att jag tjänade ett par tusen!

På fredagkvällen stack jag ut med mina döttrar och deras kompisar på en after work-sväng. Det blev en kanonkväll. Vi var på ett ställe som heter Manana och serverar tapas och öl till bra priser. Vi var åtta när vi startade men efter en timme anslöt fler, jag tror vi var tretton stycken till slut. Bra ställe, god mat och härliga människor gjorde kvällen till en succe!

Efter maten utmanade jag en av tjejerna på arga leken. Hon höll sig i tre sekunder, därefter exploderade hon i ett gapskratt och sa "det här går inte, du ser ut precis som din dotter fast med skägg"! Jag funderar fortfarande på om jag verkligen ser ut som en skäggig tjej. Snyft!

På lördagen sprang vi runt lite på stan. Eftersom jag var dum nog att gå på stan med mina döttrar så blev det givetvis shopping. Jag stod i en hörna i affärerna och gjorde min perfekta imitation av uttråkad man medan tjejerna flängde runt och hade roligt. Tack och lov kunde jag avvika efter lunch på ett mysigt café. Det var då dags att gå med grön skämspåse hem till en kompis och starta förfestandet inför kvällens bowlande/ätande/minglande.

Förfesten var trevlig, det dök upp gamla kompisar och vi tog några öl och snackade. Efter det drog vi till Pullmans och hämtade upp tre till. Vi fick givetvis tvinga i oss en öl där med, det är ju trots allt en pub. Slutligen drog vi iväg till bowlinghallen där ett nytt ansikte anslöt. Sedan blev det bowling i en timme innan vi satte oss för att äta. Lillebror VIP ville beställa en öl till maten men servitrisen föreslog honom ett glas vatten först. Hehe. Till allas förvåning klarade sig Pagge utan adresslapp denna kväll!

Efter maten blev det som vanligt mer dryck och allmänt snack. Jag vågade inte sitta kvar så länge eftersom jag skulle köra bussen hem nästa eftermiddag. Det här är inget gäng man sitter och dricker saft tillsammans med. Så vid 23-tiden tackade jag för mig.

Det var jäkligt skönt att vakna på söndagsmorgonen och må som folk!

Comments:
ojojoj det var väldans vad du festar!!! du är ju snart ikapp oss andra nu! ;P
 
Lilla syster, vad "ni andra" än gör kan jag säga been there, done that! ;)
 
Jag kan inte annat än att hålla med Lillasyster, du är ett redigt partylejon!! Nåja, tack för en otroligt lyckad grupparbetar-tid! We rock!! (Jag vet att jag låter min entusiasm ta över nu men, vi har ju haft det så roligt) =) See ya!
 
Visst har vi haft kul! Gråt inte, det blir fler tillfällen. :)
 
Skicka en kommentar



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?