lördag, november 04, 2006

 

Så där, nu är vi bara fyra som slåss...

...om toaletten. I några dagar har jag konkurrerat med fem tjejer om en toa/dusch. Hårda bud! Nu har syrrans flickor åkt så förutsättningarna för tillgång till dessa faciliteter har ökat betydligt. Just nu är jag dessutom ensam hemma. Skönt att få pusta ut lite.

I övrigt är det HÖST! Är det inte tokkallt och blåsigt så är det grått och regnigt. Det gör att jag får lite höst inombords också. Jävla årstid! Men vis av erfarenhet vet jag att det bara gäller att bita ihop till 1:a advent. Sedan blir livet lite roligare med massa ljus och lustiga riter. Vips blir det jul och nyår och sedan kommer januari-februari som är lättare än november att stå ut med. Då börjar det åtminstone att ljusna. Jag måste bara komma ihåg att köpa en adventsstake till Hinken. Annars blir han sittande där i mörkret (det är en obstinat människa).

Det finns dock lite att se fram mot den närmaste framtiden. Helgen 24-26/11 blir det Göteborgsbesök med gänget. Det innebär att jag får hänga med både kompisar och döttrar. Dessutom blir det bowling, tur att jag fått träna lite med Lilla syster, Ängeln och våra "barn" (don't mention ze war). Helgen 15-17/12 får jag och suddagumma åka till Gbg igen. Jaa! Då är det äldsta dottern och en av hennes kompisar som fyller år. Jag och Suddagumma är tvångskommenderade dit så att kompisens mamma ska slippa vara ensam överårig. Jag är ju van att vara i den situationen och det ska bli kul att mingla på jättefest!

Nu ska det bli en öl och Manchester United-Portsmouth på TV. Här gäller det att koppla av innan huset fylls på nytt.

Comments: Skicka en kommentar



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?