torsdag, november 16, 2006

 

Verket för högskoleservice...

...är inte min favoritmyndighet! Älskar någon av er läsare dem får ni gärna förklara varför i en kommentar här.

Jag skapade ett konto på www.studera.nu den 5/11 och ringde idag för att fråga var min pin-kod tagit vägen. Den hade inte hamnat i min brevlåda i varje fall. Efter 29 minuter i kö fick jag veta att de inte hade min folkbokföringsadress i sitt system och därför inte kunnat skicka koden. På min fråga om varför de inte kontaktat mig svarade hon att "de inte hade den typen av återkoppling". När jag förklarade att jag bott här sedan 1988 och faktiskt får post från myndigheter till min adress så kunde hon inte förklara varför det var så. Jag antydde då att det var de som hade fel på sitt system, inte skatteverket. Hon svarade snorkigt att hon inte var tekniker och därför inte kunde besvara min fråga.

Jag har just köat i tio minuter till folkbokföringen och nu fått bekräftat att jag är jag och att denne jag bor där jag bor. Nu funderar jag på om det är värt att sitta i telefonkö trettio minuter till för att få en chans att skälla ut VHS? Skulle nog inte tro det...

Comments: Skicka en kommentar



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?