söndag, november 05, 2006

 

Viktig information ang. ansökan inför VT07!

Så stod det i ett brev från Antagningen på universitetet. Detta brev hittade Suddagumma bland en hoper papper på anslagstavlan där hon hängt upp det någon gång för längesedan (efter att ha tagit hand om min post).

"Du måste göra en ansökan inför VT 2007, sista ansökningsdag är 16 oktober"! Ungefär så stod det i brevet. Jag fick en klump i magen och försökte logga in på studera.nu. För sent, men man kan efteranmäla via snigelmail och så tittar de på ens ansökan "i mån av tid". Jag fick panik så lilla syster fick trösta genom att förklara att man tydligen blir automatiskt registrerad på att fortsätta det program man redan går på. Eftersom jag inte har någon pin-kod kan jag bara se att "behandling pågår" på "mina sidor". Tänk om jag måste läsa ekonomi och gå tillsammans med alla ryggsäckarna i den andra korridoren. Hjälp!

Annars har dagen bara bjudit på trevliga saker. Jag har varit till Linköping och shoppat loss på akvariefisk. Förutom det planerade inköpet av tjugo stycken Tropheus Duboisi (som ska ersätta alla lik efter sommarens värdelösa kommunalvattenkatastrof) så spontanköpte jag ett par sandciklider. Tuffa!

Tack för resesällskapet Jonne!

Comments: Skicka en kommentar



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?