söndag, december 03, 2006

 

23:07 och färdigjobbat!

Jag hade glömt vad trött man blir av en arbetsdag i bussen från 8:00 till 22:30. Men det blir bra med pengar också och hellre rejäla pass då och då än en massa småduttande.

Idag hade jag bokat ett dubbelsäte åt två 10-åringar som skulle åka ensamma. Klart de ska sitta ihop så de känner sig trygga. När de köpte biljetterna talade jag om vilket säte de skulle ha. När jag kom in i bussen lite senare stod de och såg villrådiga ut för några kärringar hade kastat reservationsmarkeringen åt sidan och satt sig där. Jag bad dem flytta sig och det blev ett jävla hallå! Gissa vem som gick segrande ur den striden? Hehe...

Nu är det dags för sängen, i morgon ringer klockan 05:20. Dags för miljöombyte, från ön till stan igen. Redovisning och opponering på programmet!

Comments: Skicka en kommentar



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?