fredag, december 29, 2006

 

Idag gick jag upp 06:30...

...och höll på att svimma. Det är jobbigt när man ställer om dygnet! Min dygnsrytm har gett mig tillstånd att somna klockan två och gå upp halv tio. Detta har pågått i en och en halv vecka. Jäklar vad tungt det är att ställa tillbaka klockan!

Den äldsta skulle skjutsas till bussen strax efter sju och sedan skulle jag in till närmaste stora staden för att intervjua en nyhetschef på den stora tidningen. Tack och lov hann jag hem emellan och bryggde fyra koppar kaffe. Det du Baldertösen, där ligger du i lä! :-P När jag väl vaknat var intervjun jäkligt rolig att göra. Den kunde förmodligen ha varit bättre men den duger nog till vårt arbete ändå.

Innan jag åkte hem hann jag utföra lite seriös shopping: En kameraväska, en batteriladdare plus fyra batterier på 2500 mA (till snuskigt bra kampanjpris) och en flaska bubbel av märket Rotari Brut Riserva (7567). Den har fått fyra pluttar av fem i DN och ska vara vidunderligt god!

Nyår firas i år hemma i all stillhet (som det brukar stå i begravningsannonserna). Jävlar vad skönt! Jag lider nämligen av festskräck. Festskräck betyder inte att man inte gillar fester. Nej, det betyder att man får klaustrofobi av "nu måste vi ha roligt"-datumfester. Jag får prestationsångest av att tvingas vara rolig och social på till exempel midsommarafton och nyårsafton. Nu är jag visserligen alltid fantastiskt rolig om jag måste men det är skönt att slippa tvånget! Med avsaknad av tvång på nyårsafton innebär det att man exempelvis kan avnjuta ett gott mousserande vin i lugn och ro istället för att kasta i sig det under desperata, stelfrusna former utomhus. Jag slipper dessutom leta upp korken (och i värsta fall flaskan) på gräsmattan dagen efter!

Eftersom jag älskar allt som är vackert och njutbart; god mat och dryck, konst och musik, blommor, dofter, erotik, komfort och skönhet i alla dess former så föredrar jag att avnjuta dessa gåvor i lugn och ro! Det låter nästan som ett horoskop, hahaha...

Comments:
ooooh jag ser att du fördjupat dig i ditt stjärntecken! jag kännr minsann igen vissa delar från det jag skickade till dig... :P
 
06.30...du är galen pojk! Birdie sover till mellan 13-14 varje dag...iofs så går jag och lägger mig mellan 03.00-04.00 så det är väl accepterat då...hahaha
 
Skicka en kommentar



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?