måndag, december 25, 2006

 

Inga plikter!

Med risk att bli tjatig: Det är detta jag gillar med julen, lugn och ro och inga krav. Innan själva julafton blir det lätt lite stressigt och hysteriskt men nu är det härligt!

Jag har precis satt mig med en nyupphälld maltwhisky och en liten skål jordnötter. Bredvid mig ligger årets julklappsbok (jag får alltid en). I år är det Orhan Pamuks "Snö". Eftersom jag låtsas vara intellektuell så måste jag försöka läsa en Nobelpristagare då och då. Visserligen brukar jag tycka de är stentrista men vem vet, rätt vad det är så stöter jag på en som är läsbar.

På tal om julklappar så väntar jag fortfarande på kameran som jag beställde i förväg (i hemlighet, vilket går att läsa om i ett tidigare inlägg) och på ett batteri till min bärbara. Batteriet beställde jag tidigare i veckan men upptäckte igår att jag fick ett "presentkort" på det från Suddagumma. Rackarns, det känns som om jag blev blåst på en julklapp där...

Snart ska vi äta. Alla utom Ylva låtsas vara proppmätta vilket har till följd att hon (som är vrålhungrig) fixar fram maten. Bra trix vad?

Comments:
Ja, det går ingen nöd på Songbird! Nu är det färd mot Göteborg och shopping som gäller. God Jul på dig! =)
 
Skicka en kommentar



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?