torsdag, december 28, 2006

 

Jullovet fortsätter...

...men vardagen gör sig påmind. Med andra ord har jag tagit tag i böckerna igen. Jag mjukstartar med Palm så att jag är lite uppdaterad inför morgondagens intervju med nyhetschefen på den stora regiontidningen. I morgon måste jag också jaga partiledaren som inte svarat på mitt mail om förslag på lämplig intervjutid.

På tal om vardag så njöt jag igår av att den första vardagen hade infunnit sig. Hela familjen åkte in till stora staden och jagade runt bland butikerna. Alla utom jag lyckades få tag på skor och stövlar. Jag har nästan barnstorlek och det var slut på min storlek. Orättvist! Efter shoppandet blev det kinamat (i Kina heter det bara mat som Joey påpekat). Dagen avrundades med bio, det blev The Holiday.



Filmen var som en mellandagsfilm ska vara: Förutsägbar och lite snyftig. Helt okej film utan att sticka ut.

För övrigt är jag rejält sur på Posten. De har tagit sig friheten att drälla omkring med en av mina julklappar, kameran. Igår visste de inte var den var och idag är den stora frågan om den kommer upp till mig eller om jag ska behöva åka tre mil för att hämta den? Paketet skulle varit här igår men Posten gör som SJ: I stort sett vad de vill. Den enda skillnaden är att SJ bjuder på kaffe och äcklig ostfralla om det blir förseningar medan Posten rycker på axlarna.

Nu skriker G. Palm att jag måste fortsätta läsa hans bok, vi ses...

Comments: Skicka en kommentar



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?