onsdag, december 06, 2006

 

Så där ja, nu är gnället överstökat...

...och livet går vidare. Med andra ord fick jag VG på andra halvan av tentan. Tyvärr är kriterierna för bedömning olika hos olika lärare och det kanske man bara ska ta?

Hur som helst, nu är jag hemma på ön och pustar ut efter femton poäng. På måndag börjar nästa kurs och då tas här nya tag. Sedan är det jul och det är ju som vi alla vet en underbar helg när man riktigt kan ha det bra och myspysa! Det är då alla kulturer blandas till den totala smältdegelshelhet som kallas en riktigt svensk jul. Vi blandar friskt maltwhisky med Kalle Anka så att barn i alla åldrar blir nöjda. Vi duckar under alla krävande blickar när vi pliktskyldigast öppnar paket och utbrister "precis vad jag önskade mig". Vi äter 3-5 rätter från det dignande julbordet (som innehåller femtiofem rätter). Dessa rätter måste vi pricka in och häva i oss mellan 16:00 och 17:00 för vi ska inte bara se på Kalle Anka utan vi ska även hinna med "Kan du vissla Johanna" och "Karl-Bertil Jonssons jul".

Nej då, nu ljuger jag ihop den där överarbetade julen som Lilla syster, Jess och Lill-Per hatar. I min värld är julen ett antal dagar när man inte förväntas vara nyttig. Man ska bara slöa och ha det bra. Visst kan det vara lite stressigt innan julafton men sedan väntar 5-6 dagar när ingen människa behöver tänka på matlagning. Den maximala insatsen är möjligen att värma köttbullarna och prinskorven. Och tänk vilka frukostar! (L)

Jag tror Ängelns jular är ungefär som mina (om ni tänker er min jul gånger 300 ungefär). :D

Comments: Skicka en kommentar



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?