måndag, januari 22, 2007

 

Det är måndag och en ny termin har börjat.

Inte bara ny termin, en ny kurs har också börjat. Den verkar jäkligt rolig vilket är bra då jag snyftat en del för att den förra kursen (som var fantastisk) var så kort.

Jag pratar alltså om Medie- och kommunikationsvetenskap. Vissa av er frågar ju hela tiden: "Vad var det du pluggade nu igen". Skriv upp det nu, Medie- och kommunikationsvetenskap för fan! Aktuell kurs handlar om medieanvändning och effekter. Jag stortrivs!

Idag fick vår "klass" sällskap av ett gäng som läser kursen fristående. De såg lite chockade ut och tyckte förmodligen att vi var skräniga och barnsliga (vilket vi är). Pojkgänget längst bak i salen bidrog till att förstärka det intrycket genom att skräna lite extra (det var många tjejer i nya gänget). Basrösterna blev lite djupare och det manliga(?) fnittret hördes allt oftare. Jag ska med spänning följa fortsättningen på denna hormonstinna såpa.

För övrigt (för att citera Churchill) vill jag bara påpeka att jag hatar Site Meter!

Comments: Skicka en kommentar



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?