torsdag, januari 18, 2007

 

Eragon...

...blev kvällens film. Igår tittade jag på deja Vu (på rekommendation av Lilla syster). Det var ingen hit, möjligen var jag för trött för att kunna njuta av en film?

Idag, efter avslutat seminarie och inlämnad tenta så var det dags för ohämmad njutningslystnad igen. Kvällen skulle bestå av film, lite te och läsning (av skönlitteratur) hade jag bestämt. Följdaktligen slog jag till med "Eragon". Men hade Lilla s fel igår så hade hon och Leo J definitivt rätt idag. Det var en "Sagan om ringen"-wannabiefilm!

Några oförglömliga repliker: "Förut var du bara en bondpojke, nu är du en hjälte"! (Sagt av prinsessan till bondpojken, ehhh.., jag menar hjälten).

"Ta väl hand om honom"! "Ja, det lovar jag"! (Sagt av den fagra prinsessan till, hör och häpna, draken)!

Visst, det fungerade att slå ihjäl några timmar med den här rullen. Men för allt i världen, betala inte för att se den på bio!

För övrigt har jag ett litet svart hål i kroppen. Kursen är avslutad och det betyder att en av utbildningens, förmodligen, roligaste delar är över. Dessutom är vår grupp splittrad till nästa gång vi sammanstrålar. Redan i kväll har halva gruppen brutit sig ut och hårfärgar på egen hand. Vad fan, är det någon som behöver färga håret så är det väl jag? Skäms på er!

Comments:
tsssss jag har alltid rätt. gällande ALLA filmer! så det så. plus att vi töser faktiskt ville ha lite alone time. ska det vara så mycket begärt??! :P
 
Skicka en kommentar



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?