tisdag, januari 30, 2007

 

Intet nytt under solen!

Jag har inte satt min fot utanför dörren idag. Klockan ringde halv nio. Bara för att visa mitt oberoende öppnade jag ögonen strax efter nio och myspyste med en bok, "Stenapan", en halvtimme. Därefter blev det obligatorisk skumning av forum, koll av epost och allt det där tidsödande datoriet. "Hej jag heter Per och är datorberoende"! Framåt halv elva kom jag äntligen igång med pluggandet. Häftig bok, jag är himla nyfiken på Punjabimänniskorna och Southall nu!

Vid tolv var jag jäkligt hungrig. Jag hade glömt bort frukosten! Liksom andra fina människor fick jag ägna mig åt brunch. Smaskens! Sedan blev det boken igen. Efter många timmars slit är jag nu på sidan 68. Varför är min engelska så trög? Fast i ärlighetens namn har jag inte haft näsan i boken hela tiden, snarare halva...

Nu är det hopp och lek! Först hopp in i duschen och sedan ett jättehopp ned i favoritstolen där Stenapan väntar. Klockan 22 startar en ny svensk deckare på ettan, kan det vara något?

Comments: Skicka en kommentar



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?