tisdag, januari 09, 2007

 

Jag tycker inte om Telia!

Igår kom ett brev där det står att mitt förbetalda (uppringda) internetabonnemang går ut 4/2. Nu har jag fått ett erbjudande om förlängning. Vill jag inte ha det erbjudandet så kommer abonnemanget att automatiskt övergå till ett löpande abonnemang som faktureras kvartalsvis i förskott. Men om jag vill säga upp det då?

Bakgrunden är att jag fick med det här abonnemanget när jag köpte min bärbara för nästan tre år sedan. Jag använde det i två veckor då jag bodde i Göteborg och fortfarande väntade på inkoppling av fast lina via BBB. Sedan dess är det aldrig använt och jag hade glömt bort att det fanns.

Nu skulle jag alltså säga upp det. Men i brevet fanns inte det alternativet som option. Jag surfade beslutsamt in på "Mina sidor" på Telia men inte heller där gick det att säga upp "avtalet". Det kostade mig en kvarts kö i telefonen. Den kvarten hade jag inte tid med så jag köade medan jag lagade frukost. Det fick till följd att jag nu har ont i nacken efter att ha gott med telefonen fastklämd mellan axeln och örat.

För fyra månader sedan slutade vår fasta telefon att fungera. Den gången satt jag i halvtimmes telefonköer vid fyra tillfällen. Dessutom från mobilen som inte är gratis att ringa med. Efter två timmars telefonerande och 14 dagar utan fast telefoni reparerade Telia felet. Någon ersättning har jag fortfarande inte sett till.

Jag hatar Telia!

Comments: Skicka en kommentar



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?