tisdag, januari 09, 2007

 

Kreativa men fega?

Reklamfolk vill så gärna, men törs sällan, löpa hela linan ut av rädsla att stöta sig med målgrupperna. Så därför, som en tjänst till dem, löper jag i deras lina:



Så tanken var alltså att anspela på lite gammaldags, hederligt snusk. Men så fegade de ur och skrev även "fyra" med fet stil. Hade "Sex i påsen" fått leva sitt eget liv i ensamt majestät med feta stolta bokstäver så hade fler än jag kanske roat sig med att spekulera vidare:

"Nej men så praktiskt, man kan alltså äta upp brödet och sedan använda påsen som kondom. Guuud vad bra"!

"Sex i påsen, hmmm. Nej, det där är något för den nöjeslystna engelska överklassen. Jag och lilla gumman vill inte ta några risker med syretillförseln".

Ja, ni förstår tanken vad? Fazer kunde kanske till och med ha haft en tävling där brödätarna fick skicka in sina egna förslag till sex-slogans. Typ som Arla har alltså. Bästa sexskämten kunde ha publicerats på framtida brödpåsar. Vilken säljhit!

Men som sagt, de fegade ur...

Comments: Skicka en kommentar



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?