måndag, januari 29, 2007

 

Nu är jag inte arg längre...

...men dagen började illa. Jag kom sent i säng och hade svårt att somna. Så när klockan ringde halv sex hade jag bara sovit drygt fyra timmar. Efter en kopp kaffe och en smörgås tillbringade jag en kvart med att skrapa fram bilen under all snö. Sedan for jag iväg mot staden, det skulle bli föreläsning klockan nio.

När jag kom fram till stan stack jag upp till mitt hyresrum som hastigast för att ställa ifrån mig mat och dator. 08.45 kollade jag mailen. Samtidigt som telefonen ringde såg jag att jag 08.30 fått mail om inställd föreläsning - trettio minuter innan den skulle börjat! När jag svarade i telefonen var det Ängeln som ringde för att tala om att det inte skulle bli någon skola idag, ifall jag missat det.

Jag blev på så förbaskat dåligt humör! Lite sömn, upp tidigt och 17 mil i bilen. Dessutom är inte nästa föreläsning förrän i övermorgon. Vad skulle jag göra nu då? Till råga på allt hade jag läst allt som skulle läsas fram till nu. Nästa uppgift var att läsa en bok som jag visste skulle hamna i brevlådan hemma på ön idag. Grrrrr! I brist på annat åkte jag över till skolan och skällde ut fyra stackars oskyldiga lärare. Men det slutade ganska bra: Jag fick en splitter ny kursbok av Songbirds drömflicka så att jag hade något att läsa de här dagarna (nåja, fick och fick, hon får mitt beställda ex i nästa vecka men det var kanonbussigt ändå). Dessutom passade jag på att få ledigt några dagar på hennes kommande kurs, det är då jag är i Washington.

Jag föreslog lärarna att skolan skulle köpa ett modem till Tsunamin så han kan kontakta oss direkt över Internet nästa gång han är sjuk. Som det är nu får han tydligen vänta till någon lärare dyker upp i skolan så han kan ringa och be sin kollega maila. Köper de inte den iden kanske klassen kan skramla ihop till modemet?

Comments:
Finns inte en chans att jag kommer bidra med pengar till Dino. Den jäveln kan fan i mig skaffa sitt modem själv. Om han nu inte har modem hemma så kan han ju ringa hem till nån av sina kollegor på söndagkvällen och be dem skicka ut ett mail direkt. Jävla idiot är han, jag hoppas du kräver honom på reseersättning nu...
 
jag ger minsann inga bidrag till ett modem! är man lärare får man fasen se till att skaffa sig ett eget så man kan kommunicera med sina elever!!!!!
 
Jag kan skicka ett 28,8 modem till honom som ligger här på jobbet, överblivet.

Allt för att storebrors klassisar ska slippa sådana där fadäser...

Allvarligt, lever karln på stenåldern fortfarande??
 
Skicka en kommentar



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?