torsdag, januari 04, 2007

 

Nu saknar jag stan!

Tack, det räcker nu med ledighet. Jag saknar mina klassisar och vill börja gnugga hjärnor med dem igen!

Fast egentligen går det ingen större nöd på mig. Min hjärna och jag har blivit kompisar igen. Palm och jag trivs utmärkt ihop och jag kan till och med reflektera och analysera medan jag läser. Det kan i och för sig bero på att Suddagumma ifrågasatte min studieteknik: Förut antecknade jag under läsandet, nu läser jag först och antecknar sedan (kapitel för kapitel). Vad självklart det känns när man väl kommit på det! :-$

I morgon är Palm-boken färdigläst och då kastar jag mig över andra halvan av Louw. Därefter är det dags för hemtentaskrivande. Det skulle kännas skönt att ha påbörjat det jobbet innan vi träffas i gruppen!

För att inte det här blogginlägget ska kännas för tungt kan jag meddela att jag lägger ned böckerna nu. Här ska intagas en öl och sedan blir det middag (det luktar Korv Stroganoff från köksregionerna). I kväll blir det Brittisk thriller på trean och sedan kommer del två av världens bästa film (1900) 22.30 på tvåan, missa inte den. Det gäller inte dig, Lilla syster. Du skäller bara om att jag har dålig smak sedan. :-P

Comments:
hahahaha! skulle JAG??! :D
 
Skicka en kommentar



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?