onsdag, januari 31, 2007

 

Ny grupp formerad som ska ta itu med...

...att undersöka medievanor hos..., ja vilka då? Vi har inte bestämt oss ännu. Men det ordnar sig nog när vi tänkt till lite. Gruppen består av Ängeln, Jen Grusplan, den manliga Mafalda och mig.

I övrigt började dagens övningar med att Tsunamin talade om att han inte gillade att få arga mail från Lilla syster (fast han nämnde inga namn) för att han råkade bli sjuk. Influensa slår till fort förklarade han. "Är det någon som har haft influensa" frågade han sedan. Men det hade ingen i klassen, åtminstone svarade ingen. Han sneglade åt mitt håll ett par gånger så tydligen hade min utskällning av fyra stackars oskyldiga lärare spillt över lite på honom, dessutom avslutades lektionen med att lärarna samlade in mobilnummer till oss som långpendlar. Får nu skolan till ett alarmsysten vid sjukdom samt litteraturlistor med ISBN-nummer så slutar det nog med att skolan upplevs som välorganiserad.

Apropå slut, det är skönt att kunna se att saker och ting har ramar. Ibland lider jag av att vissa saker här i livet inte är greppbara, till exempel Internet. Var börjar det och var slutar det. Idag fick jag äntligen tips om att även Internet har sina givna ramar: Länk

Det känns skönt, nu är även webben greppbar

Comments:
hihihi... jag tyckte det var hemskt lustigt att mitt mail gjorde så stort intryck! jag blev plötsligt väldigt stolt över mina enkla tre meningar. :D förresten så var svaret på hans fråga; nej, jag har aldrig haft en maginfluensa som är över efter endast EN dag för att sedan spårlöst försvinna så att man inte kan se att man varit det minsta sjuk.
 
Skicka en kommentar



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?