fredag, januari 12, 2007

 

Potatiskaka och Masterplan....

Med risk att jag upprepar mig: Fredagar är speciella!

Grupparbetet blev 99,9% klart igår men det blev sent så jag stannade i stan. Det blev en slökväll med några öl och en film. Sedan fastnade jag i en bok och upptäckte att klockan var 01:30 innan jag släckte. När jag vaknat, duschat och ätit frukost passade jag på att läsa kurslitteratur några timmar innan jag drog hemåt, till ön alltså. Det blir liksom mer lugn och ro i studentlyan än det blir hemma så pluggandet blir mer effektivt.

Men efter en otroligt lång hemresa som inkluderade biltvätt och mathandling så sitter jag här och mår som en prins. En (förhoppningsvis) kanongod potatiskaka står i ugnen. Vitlöksdoften sprider sig medan jag slöar i soffan med datorn i knät och en öl på bordet bredvid. Musikanläggningen eller vad man ska kalla hybridbygget med dator och stereo dundrar ut P.Diddy och Oasis gamla pärla "Masterplan". Efter att ha inhämtat nådigt tillstånd från Lilla S ska här spelas Anna Nalicks "Breathe" också!

Nu måste jag snart lyfta på dököttet och få till en sherrysås och vända några biffar i stekpannan. Men jag ska njuta tio minuter till. Fredagar är njutningsdagar!

Comments:
hoppas du bara lyssnade på den EN gång, för det var allt jag gav tillåtelse till... :P
 
Skicka en kommentar



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?