måndag, januari 15, 2007

 

Storm och strömavbrott...

Igår slog busvädret till här på ön. Vi blev först utan det kommunala vattnet. Jag funderade på att koppla om till brunnsvatten men orkade inte så vi öppnade en flaska vin till maten istället. Sedan försvann strömmen. Detta bekräftade att jag gjorde rätt när jag inte drog igång brunnsvattnet, det behöver pumpas in i huset med en elmotor. Lathet är underskattat!

Det var ganska mysigt att sitta och trycka med täljstenskamin och en massa levande ljus men till slut blev jag rastlös. Det enda jag kom på att göra var att läsa Louw i skenet av brasan. Men kapitel sex i den boken är det tråkigaste jag läst sedan Rövik så när strömmen kom tillbaka efter en och en halv timme var jag ganska glad. Med el i huset igen kunde kvällen avslutas med en film innan det blev dags att sova.

Comments:
Lathet är alla uppfinningars moder!!
 
Skicka en kommentar



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?