onsdag, februari 14, 2007

 

Alla hjärtans dag...

...är ett amerikanskt jippo! Jag tror att ni som tindrar med ögonen idag firar Halloween också. Har jag rätt? Ängeln och Jen G har tjatat på mig och Artigas i två dagar nu om att vi ska göra något trevligt för våra kvinnor. Artigas svarade elegant: "Jag uppmärksammar min kvinna varje dag". Jag muttrade något om, just det, jippo!

När jag kom hem sa Suddagumma direkt: "Jag har inte köpt något till dig, du gillar ju inte sånt här". "Nej det är bra" svarade jag, "vi ska inte stödja en massa jippon". Nu sitter jag här och är godissugen, en liten kartong gelehjärtan kunde hon väl åtminstone köpt!

Nu måste jag sluta blogga, jag letar med ljus och lykta efter "Te Recuerdo Amanda" av Victor Jara. Ett mycket bra alternativ är Cornelis Vreeswijks version "Jag minns dig Amanda". Det är svårhittat, håll tummarna!

Comments:
Min gissning är att du hittat låten nu va? ;-)

Många låtar med Amanda i titeln just nu. Det gör min äldsta dotter glad :)
 
hihihi... du kunde ju köpt gelehjärtan! :P men nej, man ska ju inte stödja jippon så det var kanske bra att du lät bli... :)
 
Skicka en kommentar



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?