torsdag, februari 15, 2007

 

Fingrarna är kvar på handen...

...men bara nätt och jämt.

Jag skulle åka till affären när jag såg att hästarna stod intill stängslet i andra änden av hagen. En av hästarna hade vita linjer tvärs över kroppen. Konstigt tänkte jag innan jag såg att han stod på fel sida stängslet. Skit! Det var bara att vända med bilen och gå in och ta på sig stövlarna. När jag gick ut i hagen lockade jag till mig de andra hästarna och gick sedan upp och hittade hålet i stängslet. Båda repen var avslitna och det enda som var helt var ståltråden längst ned. Jag pratade till mig hästen, visade honom ståltråden och sa faktiskt "gå lugnt"! Sedan ledde jag honom försiktigt över tråden. Åtminstone var det min plan. Hästfan nuddade tråden med ben nummer två, fick fnatt och drog mig och tråden (som han slet av) ett tjugotal meter innan jag fick stopp på fåntratten. 15-20 meter ståltråd löpte rakt över mina fingrar. De är väldigt röda och fina nu!

Var är Suddagumma? Det är hennes hästar, jag håller mig till akvariefiskar!

Comments:
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
 
AJ. Jag tycker synd om dig. Jag har alltid ansett dessa djur som något ondsinta. Särskilt som jag blivit avkastad 100% av tillfällena jag tagit mig "ombord"...
Fiskar däremot är snälla djur som sällan dricker upp allt sitt vatten.
 
Hästar är inte ondsinta. Jag finner hästar extremt vackra och coola. Jag gillar hästar.
 
Skicka en kommentar



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?