söndag, februari 18, 2007

 

Jag funderar på att inte plugga idag.

Vilken underbart fjäskig och självgod rubrik vad? Men jag tycker faktiskt det är roligt att plugga. Fast när jag nu skulle sätta mig och läsa sista kapitlet i Gillespies bok så tog det emot. Tänk om jag skulle vara lite crazy och gå på en promenad istället och sedan sitta och läsa Shogun och bara slöa?

Äh, jag skiter i promenaden, det låter för nyttigt. Jag samlar mig och skriver ett mail till tjocka släkten i Washington istället. De undrar vad vi vill göra när vi kommer dit. Ja, vad vill vi göra? Smithsonian är nog ett måste. Musical? Ja tack, men vilken? Sedan krävs nog en dag med lite seriös shopping också. Visserligen hatar jag att shoppa men det är bäst att passa på, jag köper hellre skor för femtio kronor där än för fyrahundra här hemma. Kanske lite nya jeans också? Sist jag var i USA så kostade Lewis-jeans 125 kronor. Vi får alltså ta med oss två resväskor, en med våra saker i och en tom!

I övrigt vet jag faktiskt inte vad man gör i DC? "Packat och klart" talar i alla fall om att vi åker vid rätt tidpunkt: "När ska man åka till Washington? Ja, i princip året runt, men allra vackrast är nog staden i april, då körsbärsträden blommar". I övrigt yrar programmet om att man ska se en gospelkonsert. No way! Vill Suddagumma och våra släktingar ränna på gospelkonserter så kan jag alltid sitta och låtsas läsa en statistikbok på någon pub medan jag väntar på dem. Har någon några tips på vad man kan göra så tar jag tacksamt emot. Helst skulle jag vilja åka upp till New York men det tar för lång tid och det skulle nog såra våra värdar.

Comments:
Det är ju en självklarhet att man ska gå på NHL-hockey. Washington Capitals har ju en av hockeyvärldens absolut bästa spelare i ryssen Alexander Ovechkin...
 
Hmm, en bra ide. Undrar vad Suddagumma tycker? Jag får kolla priset.:)
 
Skicka en kommentar



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?