onsdag, februari 28, 2007

 

Juridik är roligt..

...i alla fall än så länge! Hittills har vi haft en lättläst bok som gav en skaplig översikt. Fast jag håller med dig Rally, svenska språket var nog inte den killens huvudämne i skolan. Dagens juridikövning innebar att vi var på biblioteket och fick en hysteriskt komprimerad snabbkurs i databassökning. Sedan var det dags för nästa juridikbok i listan som är en riktig pärla: "Yttrandefrihet & tryckfrihet" av Anders R Olsson. Den mannen kan skriva så jag blir glad, upprörd eller förbannad och det håller mitt intresse uppe hela tiden.

Jag har annars lite svårt för människor som har den där initialen som statuspryl i mitten av namnet. Men det är klart, det är lätt för mig att håna. Mitt namn är så pass självgående att folk håller reda på mig utan att jag behöver hålla på och vifta med extra initialer (och då syftar jag inte på namnet Pellepenna i första hand). Olssöner och Anderssöner kan väl få skilja ut sig från mängden om de vill...

Comments:
Japp, vi har ju samma "problem" med ett självgående namn, men nog kan man ju förstå att de med vanliga namn hittar på något för att utmärka sig bland alla andra Svenssöner..
 
Har ni damen som alltid är trött och alltid kommer försent och alltid glömmer att boka sal som lärare? :)
 
Nej, vi har hon som ser lite trött ut, alltid kommer i tid men går igen direkt för att hämta något hon glömt. Men salarna är bokade för hela kursen. :D
 
Skicka en kommentar



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?