måndag, februari 26, 2007

 

Kalmar FF, vilket skämt!

Jag gick nyss in på deras hemsida för att boka en bunt biljetter till matchen KFF-DIF söndagen 29 april. De hade inte släppt biljetterna ännu! Då ringde jag deras kansli och tjejen jag talade med berättade att de fortfarande trasslade med årskort och sponsorbiljetter men hoppades att biljetter för vanligt ädelt folk skulle finnas tillgängliga i mitten på mars. Hoppas att deras lag spelar lika dåligt den dagen som administrationen administrerar. Min kamrat Hemske, som tyvärr har den dåliga smaken att heja på KFF, berättade att han minsann fått sina sponsorårsbiljetter för hela året redan. Upp till kamp emot kvalen säger jag!

Vi djurgårdare är däremot hederligt och hårt arbetande människor (nåja, kanske inte jag) som är vana att få slita för våra biljetter. Vi är ett gäng som träffas varje år när DIF spelar mot Kalmar FF. Då har vi en kanonhelg med grillning, öldrickande och fotboll. Kriterierna för att få deltaga är att man är:

1. Djurgårdare
2. Jobbar, eller har jobbat på SJ
3. Har varit fackligt aktiv där

Mycket rimliga krav, eller hur?

Nu måste jag komma ihåg att bevaka biljettsläppet så inte årets helg slutar med att vi får se matchen på en storbildsskärm på stan.

Comments:
Kan väl inte vara något problem att få en enstaka biljett till matchen??

Flera kan det väl inte vara som uppfyller dom där kriterierna? ;-)
 
Skicka en kommentar



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?