måndag, februari 12, 2007

 

Äntligen måndag!

Måndagar betyder i regel att jag måste gå upp 05:50 och kasta i mig frukost för att sedan åka sjutton mil till stan och universitetet. Det är jobbigt men jag gillar det!

Nu har vi precis haft en föreläsning och ett möte om MKV-dagarna. Vår lärare "Fem myror är fler än fyra elefanter-Eva" har precis fått ett schema för dagarnas föreläsningar i sin mail så nu är hon (förhoppningsvis) nöjd. Det är nu jag skulle sätta mig ned för att skriva en diskussion om ifall det är rätt att räkna in boken som ett massmedie. Tyvärr fick jag blackout, förmodligen som ett resultat av den tidiga morgonens äventyr så jag bloggar och läser nog en deckare istället. Dagen är ung och i värsta fall innehåller även morgondagen en tidig morgon som jag kan utnyttja till skrivande.

Dagens glädjeämne: Den yngsta ringde från den underbara staden (Gbg i.e.) och berättade att hon fått förstatjing på en studentlägenhet. Ett rum och kök på 27 kvadratmeter. Köket är litet men vettigt och har plats för ett litet bord med två stolar. Badrummet har badkar! Hyran ligger på 3300 vilket väl är helt okej då det ingår både el och bredband. Dessutom ligger lägenheten i det område hon helst vill bo i (centralt och nära till storasyster och till skola). Är hon glad är jag överlycklig!

Comments: Skicka en kommentar



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?